måndag 8 februari 2010

Tankar.

Känns som att jag har flugit omkring i en glasbubbla hela dagen, när jag satte mig för att hålla frukost på jobbet så satte jag mig med min kopp varma choklad som jag gör varje morgon tog kulturdelen för den brukar vara rolig att läsa. Börjar med att skuma igenom den men fastnar som vanligt på familjesidorna för att se om där var någon man känner som fyller år men det var där inte sen faller mina ögon på dödsannonserna och vad får jag se... En kille som bott hos oss i många år dog den 30:de januari...

Även hans lilla syster bodde hos oss, hon började bo hos oss på helgerna men sen flyttade även hon in permenent hon blev som en lillasyster för mig. Sen den dagen dom flytta så har något saknat mig jag tänker ofta på henne och undrar vad som har hänt om hon har det bra där hon är eller om det bara blev soppa av alltihop..

Jag vet att när båda bodde hemma hos sin mamma så fungerade storebror som pappa i familjen så i dag är jag inte ledsen för att han har gått bort utan för hur går det för henne nu??
För honom hade jag aldrig någon direkt kontakt med han var väldigt tystlåten men ändå väldigt snäll..

Så vad har hänt och vad händer bor hon fortfarande hemma hos mamma? Hur mår hon?? Ska man åka på jordfästingen fast det har gått alla dessa åren? Kommer hon ihåg oss? I skrivandets stund växer sig klumpen större och större i halsen tårarna rinner ner för kinderna för dig min älskade lilla syster som kom och la dig hos mig i sängen när du inte kunde sova, som sa till pappa att han var en gubba jävel för att du cyklade och ramla.:)
Vilka minnen!:) Du ska veta att jag tänker på dig i massor och Älskar dig än i dag!

Stor Kram Din Marika

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska känna efter vad magen säger, känner du att du vill säga adjö så gör det, du får ju bara en chans. Strunt i om det är lämpligt eller olämpligt.

    SvaraRadera